VEKTNEDGANG: -10KG

Heia og god kveld dere.
Nå tenkte jeg å snakke litt om vektnedgangen min. Jeg vil ikke si at jeg driver å “slanker meg” for jeg forbinder det egentlig med å drive med ekstremt dietter og rett og slett sulter ihjel meg sjøl. Noe som jeg absolutt ikke gjør, og det burde ikke noen andre heller!

I August ifjor fikk jeg mitt tredje barn og når jeg var gravid var jeg på mitt aller største som jeg noen gang har vært, og etter at jeg hadde født hadde jeg så mange plager at jeg var nesten sengeliggende nesten hele to uker etterpå. Det var ikke før det nærmet seg en måned etter fødselen jeg begynte å føle meg ordentlig bra og kunne begynne å prøve meg på å gå på trilleturer osv. Så vekta rant ikke av akkurat som den hadde gjort etter de to første graviditetene mine. Jeg var overvektig og det merket jeg så mye på kroppen. Den fungerte ikke like bra lenger, jeg hadde null styrke og kondis. Jeg ble sliten av ingenting, og fikk vondt av alt mulig. Jeg har også fibromyalgi så det å ha det i tillegg til å veie så mye i forhold til den lille høyda mi er ikke bra. Så utover høsten og vinteren ifjor prøvde jeg å gå ned i vekt, men jeg klarte bare å gå ned 5-6kg (noe som fortsatt er bra, misforstå meg rett!) og så stoppet det. Noe som ikke var rart siden jeg hadde ikke så mye motivasjon egentlig til å trene og kostholdet mitt var fortsatt ganske dårlig..

I Januar flyttet jeg og eksen min fra hverandre, og i midten/slutten av Januar begynte jeg å fokusere mer på kosthold og trening. Og jeg har overraskende nok klart å holde det gående. Kostholdet mitt trenger fortsatt å arbeides med da det enda kan være ganske dårlig. Men jeg veier nå det jeg gjorde før jeg ble gravid med Ella Nicole og det er jeg så fornøyd med! Mitt første store mål er nådd! Men jeg har fortsatt en vei å gå før jeg kommer til komfor vekta mi. Det handler ikke om å være tynnest mulig, men jeg vet hvor mye jeg må veie for at kroppen min har det best mulig. Og det er dit jeg skal komme meg, og så er det bare å vedlike holde det.

Jeg har nå siden fødsel klart å gått ned litt over 10kg totalt. Jeg passer i de fleste buksene som jeg brukte før graviditeten og det er så gøy! Jeg føler meg lettere, har litt mer energi og er mye mer selvsikker i min egen kropp enn hva jeg var for 1-2 måneder siden bare.

KOSTHOLD:

Når det kommer til kostholdet mitt så trenger det fortsatt å jobbes med. Jeg har noen uvaner jeg må klare å slutte med, det går veldig opp og ned enda. Men jeg drikker veldig mye vann iløpet av døgnet. Jeg har en full vannflaske ved siden av meg til alle døgnets tider når jeg er hjemme. Jeg prøver å spise så sunt og variert som mulig. Jeg drikker nesten ikke brus lenger da jeg bare kjøper det når det er tilbud på sånne cola bokser. De største uvanene jeg har er sjokolade, og spesielt på natten. Så når døgnrytmen min er litt ødelagt da er det verst.. Men jeg prøver så godt jeg kan å holde det i små mengder..

TRENING:

Siden Januar har jeg trent 1 time annenhver dag. Jeg følger treningsvideoer på Youtube til det nesten har gått en time, og de resterende minuttene byttet jeg på med å bruke enten rockeringen eller tredemølla. Men nå for snart tre uker siden begynte jeg å trene to timer istede. Jeg gjør som jeg alltid har gjort; følger treningsvideoer på Youtube og bruker rockeringen de resterende minuttene av den første timen og så går jeg en time på tredemølla etter det. Jeg bruker å se på enten film/serie eller Youtube så det ikke skal bli så kjedelig. Og så langt fungerer det veldig bra.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg