De Berømte Kjæreste Kiloene

Fra høsten 2022 og til våren 2023 klarte jeg å gå ned totalt 20kg. Jeg var SÅ fornøyd, og enda ikke ferdig. Jeg hadde fortsatt typ 5 – 10 kg igjen å ta av, jeg var såå nære endmålet. Men så kom sommeren, og det ble ferie med både trening og kosthold. Jeg storkoste meg med familie og venner, og overraskende gikk ikke opp i vekt. Jeg holdt meg stabil.

Men så i November var jeg på filmkveld med en sinnsykt kjekk mann fra Tinder (haha, er så kleint å skrive det men jaja) som jeg nå er i ett forhold med. Og det har vi vært siden slutten av November, haha. Gikk litt fort si, men det var det vi begge ville! Uansett, nå sporer jeg litt av. Vi har kost oss som søren, spesielt de første 3 – 4 månedene typ før vi måtte ta oss litt i nakkeskinnet og roe oss ned. For det var så mye snacks og vi spiste ute veldig, veldig ofte.

Jeg gikk veldig fort opp i vekt, og så holdt det seg stabilt en liten periode. Og så plutselig nå i vår hoppet jeg enda mer opp vekt, ganske fort og ganske mye. Og det har tært så vanvittig på selvtilliten og selvfølelsen. Kristian har gjort veldig mye for begge deler siden starten, han løfter meg sånn opp og jeg tror aldri jeg har følt meg så trygg på meg selv etter jeg ble sammen med han. Han har fått meg til å like meg selv mye mer enn hva jeg har gjort tidligere. Men samtidig når jeg har gått opp halvparten av det jeg klarte å gå ned, så tærer det fortsatt litt. Og det er det jeg nå skal prøve å snu på.

Men endemålet mitt med vekt er ikke det samme som før. Jeg har ikke nå 15 – 20kg å gå ned. Bare de 10 jeg har gått opp. For jeg følte meg ganske bra da. Jeg har blitt flinkere til å drikke vann de siste 1 – 2 ukene, og uka her har jeg også vært flink med å spise frokost hver dag. Og jeg merker at jeg føler meg faktisk mye bedre iløpet av dagen enn tidligere når jeg ikke spiste frokost. Jeg har roet ned masse på brus og snacks. Eneste jeg må få til også før jeg er helt på rett vei er trening. Jeg må ta det sakte så jeg ikke krasjer fullstendig. Så jeg må få satt meg ned å lage en plan på når og hvor ofte jeg skal trene. Jeg vil bare føle meg komfortabel i min egen kropp. og ikke minst faktisk passe i alle klærne mine. Og det skal jeg få til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg